Doorgaan naar hoofdcontent

Terug naar 3 mobiele netwerken in Nederland

T-Mobile Nederland neemt concurrent Tele2 Nederland over.

De beide bedrijven zullen onder de vlag van T-Mobile verdergaan, aldus een persbericht van beide providers. T-Mobile zegt dat het hiermee een geïntegreerde telecomaanbieder in Nederland wil worden om zo beter de concurrentie aan te kunnen met KPN en Vodafone-Ziggo. T-Mobile stelt dat hiermee onder meer de concurrentie op de vaste markt wordt vergroot.

Alleen de Nederlandse tak van Tele2 wordt verkocht. Het Zweedse moederbedrijf van Tele2 Nederland houdt een kwart van de aandelen in de nieuwe gezamenlijke onderneming. T-Mobile komt in het bezit van de overige driekwart.

T-Mobile wil met de overname beter concurreren met VodafoneZiggo en KPN. "Het duo heeft veel te lang vrij spel gehad en ze zijn tot nu toe weggekomen met dit spel met maar één verliezer: de klant", aldus T-Mobile-CEO Søren Abildgaard.

"Door onze krachten te bundelen met Tele2, kunnen we veel efficiënter concurreren en Nederlandse klanten een alternatief bieden." Met de overname zal wel een speler met een eigen netwerk van de mobiele markt verdwijnen. Tot nu toe zijn er vier providers met een eigen mobiele netwerk, maar na de overname zullen dat er drie zijn. T-Mobile en Tele2 beconcurreerden elkaar met abonnementen met onbeperkt mobiel internet. Beide providers zaten bovendien in elkaars vaarwater door te concurreren op prijs.

De mededigingsautoriteiten moeten nog goedkeuring geven voor de voorgenomen fusie. Een woordvoerder van het bedrijf verwacht dat de Europese Commissie pas rond het einde van 2018 over de deal zal oordelen. "Tot die tijd blijven we gewoon concurrenten van elkaar."

Bron: www.nu.nl en www.detelegraaf.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

17/18 April a.s. - Klassikale training - “Privacy Officer in de praktijk”

Veel organisaties kunnen het zich eigenlijk niet meer permitteren om niet iemand beschikbaar te hebben, die goed weet om te gaan met de problematiek rond privacy. Denk aan de aandacht van de media voor dit onderwerp met het risico op reputatieschade, aan de meldplicht Wet Datalekken of de verhoogde boetes, aan de bewerkersovereenkomsten die steeds vaker geëist worden en aan de verplichting om een Privacy Officer in dienst te hebben.

In samenwerking met Quality Mentor organiseert Value360  op 17 en 18 april a.s. een 2 daagse training  “Privacy Officer in de praktijk” in Zwolle.

De opleiding is ontwikkeld voor iedereen die verantwoordelijkheid heeft voor verwerking en bescherming van persoonsgegevens, zoals:
Privacy OfficersData Protection OfficersCompliance OfficersSecurity OfficersBedrijfsjuristen of contractmanagersHR managers/medewerkersManagers verantwoordelijk voor de inkoop van ICT-dienstenDe kosten van deze tweedaagse cursus bedragen, incl koffie, thee, lunch en cursus materialen, …

Hoe goed zijn uw medewerkers op de hoogte van de Cybergevaren?

Waarom hebben we het hier eigenlijk over?
Al sinds 1 januari 2016 is de Wet Meldplicht Datalekken is in werking gesteld. Dus vanaf dat moment zijn organisaties verplicht melding te maken van “beveiligingsincidenten” met betrekking tot persoonsgegevens. Op het niet nakomen van deze verplichting staat aanzienlijke boetes. En per mei 2018 komt hier nog eens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU wetgeving - General Data Protection Regulation) over heen, die tot gevolg heeft dat een directie/MT zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden.

Wat is dan precies een datalek?
De definitie is helaas wat onduidelijk en op meerdere manieren te interpreteren. Het staat geformuleerd als een inbreuk op de beveiliging, waarbij een aanmerkelijke kans bestaat op nadelige gevolgen voor betrokkenen. Dit betekent dat elk beveiligingsincident waarbij persoonsgegevens misbruikt kunnen worden, in potentie een datalek is dat gemeld moet worden. Niet elk datalek moet worden gemeld. De wet bepaalt…