Doorgaan naar hoofdcontent

Gestolen minilader teruggevonden dankzij Viloc LoRaTag

De Roo Works, gespecialiseerd in verhuur van werkmaterieel, heeft de afgelopen 2 jaar veel last van diefstal. Twee weken geleden kwam een sabotagemelding van het volgsysteem binnen bij de AlarmServiceCentrale van Allsetra. Doordat de machine ook uitgerust was met een verdekt gemonteerde Viloc LoRaTag kon de machine worden getraceerd in Limburg. Vervolgens heeft de recherche van Tracer de machine veilig gesteld en teruggebracht bij de eigenaar. 

"Ik ben hartstikke blij dat de minilader weer bij ons terug is", aldus Toine de Roo, eigenaar van De Roo Works. Telecombinatie zakelijk, een grote onafhankelijke aanbieder van zakelijke telecom, IoT, Energie en ict-diensten, is afgelopen jaar een strategische samenwerking aangegaan met Allsetra. Met de introductie van de Viloc LoRaTag lopen zij voorop in de markt. Deze tag is namelijk het eerste product in Nederland dat op grote schaal gebruik maakt van het LoRa netwerk. De tag helpt om gereedschap, verhuurde producten en overige waardevolle bezittingen te lokaliseren en inventariseren. Via de mobiele App en webportaal kan eenvoudig en op elk moment de locatie van het materieel in kaart gebracht worden.
Matthijs van Eijzeren, Head of Business bij Telecombinatie zakelijk, ziet diefstal zoals bij De Roo Works vaker gebeuren. "Veel klanten van onze Business Partners zijn actief in de verhuur en bouw. Zij zijn regelmatig werkmaterialen of andere spullen kwijt. Met de Viloc LoRaTag kunnen onze Business Partners nu een betaalbare oplossing bieden, waardoor de klant een beter inzicht heeft waar de materialen zich bevinden."
Dit product, of meer informatie over dit product, kan via Value360 worden verkregen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe goed zijn uw medewerkers op de hoogte van de Cybergevaren?

Waarom hebben we het hier eigenlijk over?
Al sinds 1 januari 2016 is de Wet Meldplicht Datalekken is in werking gesteld. Dus vanaf dat moment zijn organisaties verplicht melding te maken van “beveiligingsincidenten” met betrekking tot persoonsgegevens. Op het niet nakomen van deze verplichting staat aanzienlijke boetes. En per mei 2018 komt hier nog eens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU wetgeving - General Data Protection Regulation) over heen, die tot gevolg heeft dat een directie/MT zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden.

Wat is dan precies een datalek?
De definitie is helaas wat onduidelijk en op meerdere manieren te interpreteren. Het staat geformuleerd als een inbreuk op de beveiliging, waarbij een aanmerkelijke kans bestaat op nadelige gevolgen voor betrokkenen. Dit betekent dat elk beveiligingsincident waarbij persoonsgegevens misbruikt kunnen worden, in potentie een datalek is dat gemeld moet worden. Niet elk datalek moet worden gemeld. De wet bepaalt…

Less is More...Hoe vaste telefonie providers het lek proberen te dichten

Nog steeds worden bedrijven gebeld door of namens een provider met een fantástisch aanbod. Woorden als ‘korting’ en ‘besparen’ moeten u doen geloven dat uw provider er genoeg van heeft te veel aan u te verdienen en dat het ook wel een tandje minder mag. Korting terwijl u er niet eens om gevraagd heeft! Wie kan daar nou tegen zijn? U hoeft alleen maar te beloven dat u een paar jaartjes met de provider die deze genereuze aanbieding doet blijft bellen.
Helaas blijkt ook nu weer dat er in providerland geen ridders op witte paarden rondrijden en dat Robin Hood toch echt in de Middeleeuwen leefde en inmiddels al lang dood en begraven is.

Wat is er écht aan de hand?
Om te beginnen: providers zijn gewoon commerciële bedrijven die uit zijn op winst optimalisatie, shareholders value en meer van dat soort fraaie termen. Het zijn echt géén charitatieve instellingen. Centen verdienen dus, en het liefst úw centen. Het is maar dat u het weet.

Providers hebben ook moeite hun oude verdienmodel los te la…

kijk uit voor lijnkaping!

Als tele- en datacommunicatie adviseur doet Value360 zoveel mogelijk om onze klanten ook te waarschuwen. Daarom willen wij u informeren over “lijnkaping”. Wij merken dat sommige klanten afgelopen maanden slachtoffer zijn van lijnkaping. Dit betekent dat een bedrijf overstapt naar een andere telefonieaanbieder, zonder dat men hiervoor heeft gekozen. Lijnkaping wordt ook wel “slamming” of “ongewilde overstap” genoemd. Lijnkaping is voor bedrijven heel vervelend. Bedrijven merken opeens dat men een andere telefonieaanbieder heeft. Dit kan een andere factuur zijn, of een monteur die opeens op de stoep staat. Ze hebben nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder of men heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch is de klant overgezet. Lijnkaping is vooral een probleem voor zakelijke klanten omdat consumenten een betere bescherming hebben dan zakelijke klanten. Helaas kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bij lijnkaping niet optreden. Zodra wij als Value360 een vermoeden hebbe…