Doorgaan naar hoofdcontent

Terug naar 3 mobiele netwerken in Nederland

T-Mobile Nederland neemt concurrent Tele2 Nederland over.

De beide bedrijven zullen onder de vlag van T-Mobile verdergaan, aldus een persbericht van beide providers. T-Mobile zegt dat het hiermee een geïntegreerde telecomaanbieder in Nederland wil worden om zo beter de concurrentie aan te kunnen met KPN en Vodafone-Ziggo. T-Mobile stelt dat hiermee onder meer de concurrentie op de vaste markt wordt vergroot.

Alleen de Nederlandse tak van Tele2 wordt verkocht. Het Zweedse moederbedrijf van Tele2 Nederland houdt een kwart van de aandelen in de nieuwe gezamenlijke onderneming. T-Mobile komt in het bezit van de overige driekwart.

T-Mobile wil met de overname beter concurreren met VodafoneZiggo en KPN. "Het duo heeft veel te lang vrij spel gehad en ze zijn tot nu toe weggekomen met dit spel met maar één verliezer: de klant", aldus T-Mobile-CEO Søren Abildgaard.

"Door onze krachten te bundelen met Tele2, kunnen we veel efficiënter concurreren en Nederlandse klanten een alternatief bieden." Met de overname zal wel een speler met een eigen netwerk van de mobiele markt verdwijnen. Tot nu toe zijn er vier providers met een eigen mobiele netwerk, maar na de overname zullen dat er drie zijn. T-Mobile en Tele2 beconcurreerden elkaar met abonnementen met onbeperkt mobiel internet. Beide providers zaten bovendien in elkaars vaarwater door te concurreren op prijs.

De mededigingsautoriteiten moeten nog goedkeuring geven voor de voorgenomen fusie. Een woordvoerder van het bedrijf verwacht dat de Europese Commissie pas rond het einde van 2018 over de deal zal oordelen. "Tot die tijd blijven we gewoon concurrenten van elkaar."

Bron: www.nu.nl en www.detelegraaf.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe goed zijn uw medewerkers op de hoogte van de Cybergevaren?

Waarom hebben we het hier eigenlijk over?
Al sinds 1 januari 2016 is de Wet Meldplicht Datalekken is in werking gesteld. Dus vanaf dat moment zijn organisaties verplicht melding te maken van “beveiligingsincidenten” met betrekking tot persoonsgegevens. Op het niet nakomen van deze verplichting staat aanzienlijke boetes. En per mei 2018 komt hier nog eens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU wetgeving - General Data Protection Regulation) over heen, die tot gevolg heeft dat een directie/MT zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden.

Wat is dan precies een datalek?
De definitie is helaas wat onduidelijk en op meerdere manieren te interpreteren. Het staat geformuleerd als een inbreuk op de beveiliging, waarbij een aanmerkelijke kans bestaat op nadelige gevolgen voor betrokkenen. Dit betekent dat elk beveiligingsincident waarbij persoonsgegevens misbruikt kunnen worden, in potentie een datalek is dat gemeld moet worden. Niet elk datalek moet worden gemeld. De wet bepaalt…

Less is More...Hoe vaste telefonie providers het lek proberen te dichten

Nog steeds worden bedrijven gebeld door of namens een provider met een fantástisch aanbod. Woorden als ‘korting’ en ‘besparen’ moeten u doen geloven dat uw provider er genoeg van heeft te veel aan u te verdienen en dat het ook wel een tandje minder mag. Korting terwijl u er niet eens om gevraagd heeft! Wie kan daar nou tegen zijn? U hoeft alleen maar te beloven dat u een paar jaartjes met de provider die deze genereuze aanbieding doet blijft bellen.
Helaas blijkt ook nu weer dat er in providerland geen ridders op witte paarden rondrijden en dat Robin Hood toch echt in de Middeleeuwen leefde en inmiddels al lang dood en begraven is.

Wat is er écht aan de hand?
Om te beginnen: providers zijn gewoon commerciële bedrijven die uit zijn op winst optimalisatie, shareholders value en meer van dat soort fraaie termen. Het zijn echt géén charitatieve instellingen. Centen verdienen dus, en het liefst úw centen. Het is maar dat u het weet.

Providers hebben ook moeite hun oude verdienmodel los te la…

kijk uit voor lijnkaping!

Als tele- en datacommunicatie adviseur doet Value360 zoveel mogelijk om onze klanten ook te waarschuwen. Daarom willen wij u informeren over “lijnkaping”. Wij merken dat sommige klanten afgelopen maanden slachtoffer zijn van lijnkaping. Dit betekent dat een bedrijf overstapt naar een andere telefonieaanbieder, zonder dat men hiervoor heeft gekozen. Lijnkaping wordt ook wel “slamming” of “ongewilde overstap” genoemd. Lijnkaping is voor bedrijven heel vervelend. Bedrijven merken opeens dat men een andere telefonieaanbieder heeft. Dit kan een andere factuur zijn, of een monteur die opeens op de stoep staat. Ze hebben nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder of men heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch is de klant overgezet. Lijnkaping is vooral een probleem voor zakelijke klanten omdat consumenten een betere bescherming hebben dan zakelijke klanten. Helaas kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bij lijnkaping niet optreden. Zodra wij als Value360 een vermoeden hebbe…