Doorgaan naar hoofdcontent

Terug naar 3 mobiele netwerken in Nederland

T-Mobile Nederland neemt concurrent Tele2 Nederland over.

De beide bedrijven zullen onder de vlag van T-Mobile verdergaan, aldus een persbericht van beide providers. T-Mobile zegt dat het hiermee een geïntegreerde telecomaanbieder in Nederland wil worden om zo beter de concurrentie aan te kunnen met KPN en Vodafone-Ziggo. T-Mobile stelt dat hiermee onder meer de concurrentie op de vaste markt wordt vergroot.

Alleen de Nederlandse tak van Tele2 wordt verkocht. Het Zweedse moederbedrijf van Tele2 Nederland houdt een kwart van de aandelen in de nieuwe gezamenlijke onderneming. T-Mobile komt in het bezit van de overige driekwart.

T-Mobile wil met de overname beter concurreren met VodafoneZiggo en KPN. "Het duo heeft veel te lang vrij spel gehad en ze zijn tot nu toe weggekomen met dit spel met maar één verliezer: de klant", aldus T-Mobile-CEO Søren Abildgaard.

"Door onze krachten te bundelen met Tele2, kunnen we veel efficiënter concurreren en Nederlandse klanten een alternatief bieden." Met de overname zal wel een speler met een eigen netwerk van de mobiele markt verdwijnen. Tot nu toe zijn er vier providers met een eigen mobiele netwerk, maar na de overname zullen dat er drie zijn. T-Mobile en Tele2 beconcurreerden elkaar met abonnementen met onbeperkt mobiel internet. Beide providers zaten bovendien in elkaars vaarwater door te concurreren op prijs.

De mededigingsautoriteiten moeten nog goedkeuring geven voor de voorgenomen fusie. Een woordvoerder van het bedrijf verwacht dat de Europese Commissie pas rond het einde van 2018 over de deal zal oordelen. "Tot die tijd blijven we gewoon concurrenten van elkaar."

Bron: www.nu.nl en www.detelegraaf.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Less is More...Hoe vaste telefonie providers het lek proberen te dichten

Nog steeds worden bedrijven gebeld door of namens een provider met een fantástisch aanbod. Woorden als ‘korting’ en ‘besparen’ moeten u doen geloven dat uw provider er genoeg van heeft te veel aan u te verdienen en dat het ook wel een tandje minder mag. Korting terwijl u er niet eens om gevraagd heeft! Wie kan daar nou tegen zijn? U hoeft alleen maar te beloven dat u een paar jaartjes met de provider die deze genereuze aanbieding doet blijft bellen. Helaas blijkt ook nu weer dat er in providerland geen ridders op witte paarden rondrijden en dat Robin Hood toch echt in de Middeleeuwen leefde en inmiddels al lang dood en begraven is. Wat is er écht aan de hand? Om te beginnen: providers zijn gewoon commerciële bedrijven die uit zijn op winst optimalisatie, shareholders value en meer van dat soort fraaie termen. Het zijn echt géén charitatieve instellingen. Centen verdienen dus, en het liefst úw centen. Het is maar dat u het weet. Providers hebben ook moeite hun oude verdienmodel lo

Gestolen minilader teruggevonden dankzij Viloc LoRaTag

De Roo Works, gespecialiseerd in verhuur van werkmaterieel, heeft de afgelopen 2 jaar veel last van diefstal. Twee weken geleden kwam een sabotagemelding van het volgsysteem binnen bij de AlarmServiceCentrale van Allsetra. Doordat de machine ook uitgerust was met een verdekt gemonteerde Viloc LoRaTag kon de machine worden getraceerd in Limburg. Vervolgens heeft de recherche van Tracer de machine veilig gesteld en teruggebracht bij de eigenaar.  "Ik ben hartstikke blij dat de minilader weer bij ons terug is", aldus Toine de Roo, eigenaar van De Roo Works. Telecombinatie zakelijk, een grote onafhankelijke aanbieder van zakelijke telecom, IoT, Energie en ict-diensten, is afgelopen jaar een strategische samenwerking aangegaan met Allsetra. Met de introductie van de Viloc LoRaTag lopen zij voorop in de markt. Deze tag is namelijk het eerste product in Nederland dat op grote schaal gebruik maakt van het LoRa netwerk. De tag helpt om gereedschap, verhuurde producten en overige waar

Klassikale training - “Privacy Officer in de praktijk”

25 mei treedt de nieuwe AVG in werking. Organisaties kunnen het zich niet permitteren om niet iemand te hebben, die weet om te gaan met de problematiek rond privacy. Denk aan de aandacht van de media voor dit onderwerp met het risico op reputatieschade, aan de meldplicht Wet Datalekken of de verhoogde boetes, aan de bewerkersovereenkomsten die steeds vaker geëist worden en aan de verplichting om een Privacy Officer in dienst te hebben. Hoe pas je echter deze complexe materie in de praktijk toe? In samenwerking met Quality Mentor organiseert Value360 de  2 daagse training  “Privacy Officer in de praktijk”. Deze wordt nu nog enkele kere gegeven. Reserveer daarom nu uw plaats voor: 8/9 mei te Akersloot: Er is zijn nog enkele plekken voor deze training 15/16 mei te Houten: Volgeboekt 7/8 juni te Zwolle: Er zijn nog voldoende plekken beschikbaar Deze cursus is ontwikkeld voor iedereen die verantwoordelijkheid heeft gekregen voor verwerking en bescherming van persoonsgegevens, maa