Doorgaan naar hoofdcontent

Rust zacht ISDN - De markt komt in beweging

De kogel is door de kerk: KPN heeft besloten om per 1-9-2019 te stoppen met meervoudig analoge lijnen en met ISDN1 en ISDN2 verbindingen. Hierdoor moeten veel klanten die nog massaal gebruik maken van deze diensten (voor onder andere vaste telefonie en pin- en alarmlijnen) overstappen op een nieuwe, op IP gebaseerde, technologie.

U als zakelijke klant zult voor die tijd een keuze moeten maken uit de (vele) opties die er zijn.

Onlangs is één van de partners van Value360 gekomen met twee zeer aantrekkelijke overstap mogelijkheden:

De eerste mogelijkheid kunt u inzetten, wanneer u uw eigen telefooncentrale wilt behouden. Het aanbod is dan overstappen op bellen via een dedicated IP verbinding. Met behulp van een converter wordt uw centrale aangesloten op deIP verbinding. Het voordeel kan oplopen tot wel 20% besparing op uw vaste telefoonverkeer. Inclusief de IPverbinding en onbeperkt bellen.

De tweede optie kunt u inzetten wanneer uw telefooncentrale ook aan vervanging toe is. Dan is het aanbod om over te stappen op hosted telefonie (telefonie uit ‘de cloud’) tegen dezelfde kosten als wat u nu aan verkeerskosten betaalt. U krijgt dus feitelijk de hosted telefonie dienstverlening er gratis bij! Tevens vallen de eenmalige kosten voor installatie en toestellen - afhankelijk van het aantal seats - geheel of voor een groot gedeelte weg.

Nu heeft deze partij snel ingespeeld op de veranderingen in de markt. Er zijn echter meer (ook zeer aantrekkelijke) alternatieven.

Value360 kan de alternatieven voor u op een rijtje zetten. Als u nog gebruik maakt van analoge lijnen of ISDN 1-2 verbindingen dan is het raadzaam om serieus na te gaan denken over een alternatief. Wilt u daarbij geholpen worden dan staan de mannen van Value360 graag voor u klaar. Stuurt u in dat geval een mail naar info@value360.nl of bel ons op nummer 085-0640360.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe goed zijn uw medewerkers op de hoogte van de Cybergevaren?

Waarom hebben we het hier eigenlijk over?
Al sinds 1 januari 2016 is de Wet Meldplicht Datalekken is in werking gesteld. Dus vanaf dat moment zijn organisaties verplicht melding te maken van “beveiligingsincidenten” met betrekking tot persoonsgegevens. Op het niet nakomen van deze verplichting staat aanzienlijke boetes. En per mei 2018 komt hier nog eens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU wetgeving - General Data Protection Regulation) over heen, die tot gevolg heeft dat een directie/MT zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden.

Wat is dan precies een datalek?
De definitie is helaas wat onduidelijk en op meerdere manieren te interpreteren. Het staat geformuleerd als een inbreuk op de beveiliging, waarbij een aanmerkelijke kans bestaat op nadelige gevolgen voor betrokkenen. Dit betekent dat elk beveiligingsincident waarbij persoonsgegevens misbruikt kunnen worden, in potentie een datalek is dat gemeld moet worden. Niet elk datalek moet worden gemeld. De wet bepaalt…

Less is More...Hoe vaste telefonie providers het lek proberen te dichten

Nog steeds worden bedrijven gebeld door of namens een provider met een fantástisch aanbod. Woorden als ‘korting’ en ‘besparen’ moeten u doen geloven dat uw provider er genoeg van heeft te veel aan u te verdienen en dat het ook wel een tandje minder mag. Korting terwijl u er niet eens om gevraagd heeft! Wie kan daar nou tegen zijn? U hoeft alleen maar te beloven dat u een paar jaartjes met de provider die deze genereuze aanbieding doet blijft bellen.
Helaas blijkt ook nu weer dat er in providerland geen ridders op witte paarden rondrijden en dat Robin Hood toch echt in de Middeleeuwen leefde en inmiddels al lang dood en begraven is.

Wat is er écht aan de hand?
Om te beginnen: providers zijn gewoon commerciële bedrijven die uit zijn op winst optimalisatie, shareholders value en meer van dat soort fraaie termen. Het zijn echt géén charitatieve instellingen. Centen verdienen dus, en het liefst úw centen. Het is maar dat u het weet.

Providers hebben ook moeite hun oude verdienmodel los te la…

kijk uit voor lijnkaping!

Als tele- en datacommunicatie adviseur doet Value360 zoveel mogelijk om onze klanten ook te waarschuwen. Daarom willen wij u informeren over “lijnkaping”. Wij merken dat sommige klanten afgelopen maanden slachtoffer zijn van lijnkaping. Dit betekent dat een bedrijf overstapt naar een andere telefonieaanbieder, zonder dat men hiervoor heeft gekozen. Lijnkaping wordt ook wel “slamming” of “ongewilde overstap” genoemd. Lijnkaping is voor bedrijven heel vervelend. Bedrijven merken opeens dat men een andere telefonieaanbieder heeft. Dit kan een andere factuur zijn, of een monteur die opeens op de stoep staat. Ze hebben nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder of men heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch is de klant overgezet. Lijnkaping is vooral een probleem voor zakelijke klanten omdat consumenten een betere bescherming hebben dan zakelijke klanten. Helaas kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bij lijnkaping niet optreden. Zodra wij als Value360 een vermoeden hebbe…